Tematy prac dyplomowych
| Zagadnienie | Kierunek-specjalność | Osoba |
| Ważki – barwy, gatunki w ekspansji, ocena stanu zachowania populacji Różne grupy zwierząt – dynamika występowania a zmiany klimatyczne IUCN Red List (Species Survival Commission) – metodyka, zawartość | BIOL, OŚ | R. Bernard |
| Świadomość ekologiczna i jej uwarunkowania | OŚ, BIOL-NAUCZANIE | A. Bernaciak |
| Gospodarka odpadowa – problemy, wyzwania, rozwiązania | OŚ | A. Bernaciak |
| Programowanie rozwoju zrównoważonego Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwach i jednostkach samorządu terytorialnego | OŚ | A. Bernaciak |
| Edukacja w ochronie przyrody i środowiska (problemy, dobór i przekaz treści, rozwiązania, gatunki, obszary, ścieżki edukacyjne, ogrody zoologiczne) | BIOL-NAUCZANIE, OPIEPL | R. Bernard |
| Koncepcje dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych (wiedza potoczna a naukowa, miskoncepcje) – diagnoza i możliwości zmiany konceptualnej | BIOL-NAUCZANIE, OPIEPL | E. Rybska |
| Badania w działaniu (action research) Projektowanie efektywnych zajęć przyrodniczych | BIOL-NAUCZANIE, OPIEPL | E. Rybska |
| Rola rysunku/modelowania w edukacji przyrodniczej | BIOL-NAUCZANIE | E. Rybska |
| Środki i metody dydaktyczne w edukacji przyrodniczej (wykorzystanie, twórcze podejście, autorskie koncepcje dostosowane do problemu) | BIOL-NAUCZANIE | R. Dudziak R. Bernard |
| Gry i grywalizacja w nauczaniu biologii i przyrody | BIOL-NAUCZANIE | R. Dudziak |
| Budowanie wiedzy przyrodniczej w szkole i przestrzeni publicznej | BIOL-NAUCZANIE | A. Cieszyńska |
| Komunikacja naukowa (np. nauczyciel-uczeń, analiza podręczników, edukacyjna rola mediów) | BIOL-NAUCZANIE | A. Cieszyńska |














